Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste gadgets

Gear VR straks entertainment aan boord van vliegtuig

Geschreven door
Geplaatst op29 januari 2015, 12:09 CategorieVirtual reality

Samsung heeft bekendgemaakt dat het straks de Samsung Gear VR als entertainment gaat aanbieden tijdens het vliegen en in de loungeroom op het vliegveld. Maar voorlopig alleen bij luchtvaartmaatschappij Qantas.

Samsung Gear VR aan boord van een vliegtuig

Hoe cool het ook is om een spel in virtual reality te spelen, een film in virtual reality te bekijken of te spelen met lightsabers in virtual reality, het blijft moeilijk de techniek aan de mainstream te verkopen. De headsets zien er vaak niet alleen een beetje vreemd en log uit, de gebruiker wordt ook compleet van de buitenwereld afgesloten wanneer-ie zo’n bril op zet. Desondanks denkt Samsung een perfecte plek voor zijn virtual reality-bril gevonden te hebben: het vliegveld en het vliegtuig.

En wanneer je er wat langer over nadenkt, zit daar wel wat in. Op het vliegveld lopen miljoenen mensen rond die je niet kent en in het vliegtuig zit een gedeelte van die mensen, die je niet kent, ook nog eens vlak bij je in de buurt – een goed moment om je even af te sluiten van alles om je heen. Wellicht dat het in het begin nog wel vreemd aanvoelt met zo’n ding op je hoofd te zitten, maar er is waarschijnlijk geen betere plek op aarde om je te begeven in virtual reality, wanneer je even niet met je echte realiteit te maken wil hebben.

Maar helaas is het zo dat dit niet wereldwijd wordt toegepast: voorlopig is het zo dat alleen mensen die in de eerste klas zitten en hun vlucht bij luchtvaartmaatschappij Qantas hebben geboekt, vanaf maart de bril op kunnen zetten in het vliegtuig (en vanaf februari al in de loungekamer). Ook is het zo dat die mensen enkel gesponsorde content kunnen bekijken. Maar laten we dit als een eerste stap zien; de eerste stap naar awesome vluchten waarin we games kunnen spelen en films kunnen kijken in virtual reality.

• Delen: